Udostępnienie danych z ewidencji ludności, ze zbioru PESEL lub z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
ReferatReferat Organizacyjny
Nazwa sprawy
Udostępnienie danych z ewidencji ludności, ze zbioru PESEL lub z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, w przypadkach wymagających wyjaśnienia – 1 miesiąc
Miejsce załatwienia i dane kontaktowe
Urząd Gminy Kozłowo, Referat Organizacyjny,
pokój nr 17, tel. 89 6250815, e-mail: ewidencjaludnosci@kozlowo.pl
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o udostępnienie danych z ewidencji ludności
- Dowód dokonania opłaty za udostępnienie danych
- Wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia danych innej osoby; dokumenty potwierdzające interes prawny; uwiarygodnienie interesu faktycznego w uzyskaniu danych.
- W przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika należy złożyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbiorze PESEL wynosi 31zł (od jednej osoby).
Opłaty wnosi się:
- w kasie Urzędu gminy
- na rachunek bankowy
Gmina Kozłowo Bank Spółdzielczy w Nidzicy O/ Kozłowo
Nr 29 8834 1022 2002 0300 0101 0001
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych osobowych służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego.
Uwagi
• Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o ich udostępnienie (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowienia i decyzje innych organów itp.)
• Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
•Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej
Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane np. imiona
rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, serię i nr dowodu
osobistego.
• Dysponując ostatnim adresem osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem informacji o osobie, uprawnionym do potwierdzania miejsca zameldowania; dysponuje także wiedzą o nowym adresie osoby wymeldowanej.
• Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
•Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej
Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane np. imiona
rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, serię i nr dowodu
osobistego.
• Dysponując ostatnim adresem osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem informacji o osobie, uprawnionym do potwierdzania miejsca zameldowania; dysponuje także wiedzą o nowym adresie osoby wymeldowanej.
Podstawa prawna
Podstawa prawna sposobu wniesienia żądania (wniosku) o udostępnianie danych
-Art. 44h ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnianie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 105, poz. 667)
Podstawa prawna określająca wysokość opłaty za udostępnienie danych z ewidencji ludności
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie wysokości opłat za udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu ich wnoszenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1298)
Podstawa prawna obowiązku wniesienia i wysokości opłaty skarbowej za pełnomocnictwo:
- Art.1 ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2012 r.,poz.1282) oraz część IV załącznika do tej ustawy.
-Art. 44h ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnianie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 105, poz. 667)
Podstawa prawna określająca wysokość opłaty za udostępnienie danych z ewidencji ludności
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie wysokości opłat za udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu ich wnoszenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1298)
Podstawa prawna obowiązku wniesienia i wysokości opłaty skarbowej za pełnomocnictwo:
- Art.1 ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2012 r.,poz.1282) oraz część IV załącznika do tej ustawy.
Pliki do pobrania:
Wniosek o udostępnienie danych (197kB)
metryczka
Wytworzył: Ewelina Szymańska (20 maja 2013)
Opublikował: Karol Malonek (20 maja 2013, 11:58:13)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2240